تسلا ربات‌های انسان‌نما می‌سازد-راهبرد معاصر

تسلا ربات‌های انسان‌نما می‌سازد

ایلان ماسک از سال آینده تولید محدود ربات‌های انسان‌نما را برای استفاده داخلی آغاز خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۳۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از وبگاه خبری رویترز، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، طی روزهای اخیر اعلام کرد که این شرکت از سال آینده تولید محدود ربات‌های انسان‌نما را برای استفاده داخلی آغاز خواهد کرد. این خبر چند ماه پس از وعده قبلی ماسک مبنی بر عرضه این ربات‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

 

ماسک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار داشت که تسلا امیدوار است تا سال ۲۰۲۶ تولید انبوه این ربات‌ها را برای سایر شرکت‌ها آغاز کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ربات انسان‌نمای تسلا که «اپتیموس» نام دارد، تا پایان امسال وظایف محدودی را در کارخانه‌های این شرکت بر عهده خواهد گرفت و ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۵ برای فروش آماده شود.

 

شرکت‌های خودروسازی ژاپنی هوندا و هیوندای موتورز نیز سال‌هاست که در حال توسعه ربات‌های انسان‌نما هستند. این شرکت‌ها امیدوارند، با استفاده از این ربات‌ها کمبود احتمالی نیروی کار را جبران کرده و وظایف تکراری و خطرناک در حوزه‌های لجستیک، انبارداری و تولید را به آن‌ها بسپارند.

 

ماسک پیش از این نیز وعده‌های بلندپروازانه‌ای را مطرح کرده بود که محقق نشدند. به عنوان مثال، او در سال ۲۰۱۹ به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از تاکسی‌های خودران راه‌اندازی خواهد کرد.

 

این در حالی است که تحلیلگران وال استریت انتظار دارند حاشیه سود این شرکت به زودی به پایین‌ترین سطح در بیش از پنج سال اخیر برسد؛ اما توجه‌ها همچنان بر برنامه‌های بلندپروازانه ماسک برای تاکسی‌های خودران و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی معطوف خواهد بود./ زاویه

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده